3661 3

Житомирське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області повідомляє, що відповідно до листа Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів 26 вересня 2023 року № 11.1.3-21/20694 надійшло інформаційне повідомлення, отримане по системі швидкого оповіщення щодо харчових продуктів та кормів (RASFF) від 25 вересня 2023 року № 2023.6455-fup 12 стосовно виявлення Bacillus cereus в соусах з Нідерландів (виробник: Lekkerkerker Food, Netherlands) до України (отримувач: «ЯН ДЖЕНЕРАЛ ПРОДАКТС УКРАЇНА», проспект Повітрофлотський 66, м. Київ, 03151).

Звертаємо увагу операторів ринку харчових продуктів району!!!

Відповідно до частини 3 статті 20 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», якщо оператор ринку вважає або має підстави вважати, що харчові продукти, які він ввіз (переслав) на митну територію України, виробив, переробив або обіг яких здійснює, не відповідають вимогам безпечності, він негайно розпочинає процедуру вилучення цих харчових продуктів з обігу та у строк не більше двох робочих днів письмово інформує про виявлену невідповідність компетентний орган. Якщо такі харчові продукти могли потенційно потрапити до споживача, оператор ринку інформує споживачів про причини їх вилучення та у разі потреби відкликає харчові продукти, якщо застосування інших заходів є недостатнім для досягнення прийнятного рівня захисту здоров’я споживачів.

У разі виявлення вищевказаного харчового продукту терміново повідомляйте Житомирське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. або за адресою: вул. Івана Богуна 66, м. Коростишів.

Довідка: Bacillus cereus — ендемічнаґрунтоваграм-позитивнапаличкоподібнабета-гемолітичнабактерія, що викликає отруєння токсинами у людини.

Відділ безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини

Житомирського районного управління Головного управління

Держпродспоживслужби в Житомирської області

Презентація «Вступ до Кодексу нових стандартів проживання у сільській місцевості України» проводиться в межах швейцарсько-українського Проєкту «Зміцнення членських бізнес-об'єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

kodeks

Дата та час проведення заходу : 3 жовтня 2023 року, 11:00.

Місце проведення: онлайн-платформа Zoom.

Організатор: ГО "Спілка сільського зеленого туризму України".

Мета: Надати стислий та чіткий вступ до нових стандартів проживання у сільській місцевості України, підготувати зацікавлені сторони до їх успішного впровадження.

Попередня реєстрація участі проводиться до 29 вересня 2023 року через Ґугл-форму.

Посилання: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd45juhhSwCVlgWlU1o_jmuO01koCuTQl1fDqHD9Vwxl1qEPw/viewform 

prog1

prog2

1. Що таке мінімальне податкове зобов’язання?

         Це обов’язковий платіж, що являє собою мінімальну суму податків, які повинні бути сплачені з земельної ділянки, віднесеної до сільськогосподарських угідь.

         2. Чому я отримав податкове повідомлення-рішення про сплату мінімального податкового зобов'язання за 2022 рік?

Мінімальне податкове зобов'язання було введено Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» у 2022 році.

Згідно з цим Законом, першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.

Відповідно, податкове повідомлення-рішення про сплату мінімального податкового зобов'язання за 2022 рік надсилається фізичним особам у 2023 році, якщо вони самостійно обробляють земельну ділянку і вона відповідно не передана офіційно в оренду.

3. Хто є платником?

Фізична чи юридична особа, що за офіційними даними обробляє відповідну земельну ділянку.

Якщо земельна ділянка офіційно не передана власником в оренду, емфітевзис або інше користування, вважається ще її обробляє власник такої земельної ділянки.

Якщо земельна ділянка була офіційно передана в оренду, емфітевзис або інше користування на підставі договорів, укладених та зареєстрованих відповідно до законодавства, платником мінімального податкового зобов’язання буде орендар (землекористувач).

4. Скільки треба заплатити?

         Сплаті до бюджету підлягає сума МЗП, яка зменшується на суму податків, що були сплачені за відповідний рік у зв’язку з обробітком відповідної земельної ділянки. Якщо сума сплачених податків більше ніж МЗП то гроші сплачувати не треба.

         До податків, що зараховується у сплату МЗП відноситься:

ПДФО та військовий збір сплачений з: 1) доходу від реалізації с/г продукції, що була вирощена на такій земельній ділянці; 2) заробітної плати найманих працівників;

земельний податок та єдиний податок четвертої групи спрощеної системи оподаткування, сплачені з відповідної земельної ділянки.

Розмір МПЗ визначається за формулою:

МПЗ = НГО x К x М / 12, де

НГО - нормативна грошова оцінка земельної ділянки;

К - коефіцієнт, який становить 0,04 у 2022 році і з 2023 року становитиме 0,05;

М - кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах.

Таким чином, якщо земельна ділянка останній рік не змінювала власника, розмір МПЗ у 2023 році за 2022 рік складе 4% НГО, в середньому по країні це приблизно 1120 грн за один гектар в рік.

5. А якщо я не користуюсь земельними ділянками (паями), оскільки вони розташовані на окупованих територіях чи на територіях бойових дій?

Для фізичних осіб не нараховується та не сплачується за 2022 рік МПЗ за земельні ділянки, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України (підпункт 69.15 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України)

6. А за заміновані земельні ділянки?

МПЗ не сплачується за земельні ділянки, що забруднені вибухонебезпечними предметами, у випадках коли:

а) оператором протимінної діяльності проведено обстеження відповідної земельної ділянки та встановлено що вона є забрудненою вибухонебезпечними предметами і відповідна інформація внесена до Державного земельного кадастру;

б) органом місцевого самоврядування було надано податкову пільгу зі сплати місцевих податків для такої земельної ділянки як для непридатної для використання у зв’язку з потенційною загрозою її забруднення вибухонебезпечними предметами.

7. Протягом якого часу я маю заплатити мінімальне податкове зобов’язання?

Протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

8. Я не згоден з тим, що маю платити, або не згоден з сумою                                       в податковому повідомленні-рішенні – що мені робити?

У разі незгоди, Ви маєте право протягом 30 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення звернутися до податкового органу для проведення звірки даних, з наданням підтвердних документів, зокрема щодо:

земельних ділянок, що знаходяться у вашій власності та/або постійному користуванні або в оренді, їх нормативної грошової оцінки та площі;

суми доходу, отриманого від реалізації власної сільськогосподарської продукції;

суми сплачених податків, зборів, платежів.

9. Я передав свою ділянку (пай) в оренду за офіційним договором, а податкова все одно шле мені ППР, і говорить, що цього договору немає в базах.

В такому випадку слід подати такий договір оренди податковому органу. Податкова буде керуватися таким договором до часу, поки отримає підтвердну інформацію від державних органів про власність/користування або перехід права власності/користування на такі земельні ділянки.

Інформація І

Податкова інформує: Щодо формування та видачі фіскальних касових чеків покупцям при торгівлі в мережі Інтернет

Головне управління ДПС у Житомирській області, у зв’язку з надходженням численних звернень від суб’єктів господарювання та з метою практичного застосування бізнесом, з питань проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, надає приклади алгоритму дій продавців у частині виконання обов’язку щодо формування та видачі фіскальних касових чеків покупцям при торгівлі в мережі Інтернет.

Незалежно від способу доставки та за умови повної попередньої оплати покупцем за реквізитами поточного рахунку продавця застосування РРО/ПРРО для нього є необов’язковим.

У всіх інших випадках слід враховувати, що якщо:

Доставка товару здійснюється сторонньою кур’єрською службою, а оплата товару готівкою або за допомогою електронного платіжного засобу (ЕПЗ):

Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця, інтернет-магазин передає товар «А» кур’єрській службі за попереднім повідомленням покупця, далі виключно кур’єрська служба передає товар «А» покупцю, проводить розрахунок та надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, після цього кур’єрська служба перераховує вартість оплаченого товару зі свого рахунку на рахунок продавця.

Доставка товару здійснюється кур’єром продавця з оплатою готівкою:

Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця, інтернет-магазин передає товар «А» кур’єру, далі покупець товару оплачує готівкою товар кур’єру, кур’єр передає товар «А» покупцю та проводить розрахунок і надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, після цього кур’єр вносить готівку в касу продавця.

Доставка товару здійснюється кур’єром продавця з оплатою на сайті інтернет-магазину за реквізитами електронного платіжного засобу (ЕПЗ):

Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця та оплачується за реквізитами ЕПЗ, далі інтернет-магазин проводить розрахунок та передає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО разом з товаром «А» кур’єру, а кур’єр надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО та товар «А» покупцю.

Доставка товару здійснюється з оплатою товару у відділенні оператора поштового зв’язку:

Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця, далі інтернет-магазин передає товар «А» оператору поштового зв’язку, такий оператор від свого імені приймає післяплату та надає фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, який це підтверджує, після чого оператор поштового зв’язку перераховує кошти за товар «А» зі свого рахунку на рахунок інтернет-магазину.

Доставка товару здійснюється з оплатою товару за реквізитами ЕПЗ продавця та/або відстроченням платежу:

У випадку попередньої оплати за товар «А» за реквізитами ЕПЗ інтернет- магазину або продажу товару «А» з відстроченням платежу оператор поштового зв’язку вручає покупцю товар «А» разом з фіскальним касовим чеком РРО/ПРРО від продавця.

Доставка товару здійснюється службою доставки, що не є учасником купівлі-продажу:

Товар «А» замовляється на сайті інтернет-магазину продавця, далі продавець передає товар «А» експедитору для доставки за адресою, яка була повідомлена покупцю. Продавець передає товар експедитору для доставки покупцю і зобов’язаний надати покупцю фіскальний касовий чек РРО/ПРРО, сформований із застосуванням виду оплати, який найбільш якісно характеризує договірні відносини між продавцем і покупцем, до або не пізніше отримання товару «А» покупцем.

Місце та умови видачі товару «А» покупцю мають бути повідомлені йому продавцем у момент укладення договору купівлі-продажу.

Примітки:

Паперова та електронна форма фіскальних касових чеків є рівнозначними між собою та можуть видаватися у будь-якому з наведених випадків.

У випадку поділу оплати на частини, з врахуванням відсутності пільги, визначеної пунктом 2 статті 9 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», кількість фіскальних касових чеків має відповідати кількості частин оплати, в межах загальної суми чеку продажу, в якому зазначена номенклатура товарів.

Під наданням (видачою, врученням, передачею) фіскального касового чека слід розуміти всю варіативність можливих способів його передачі покупцю (споживачу). Таким чином, видати фіскальний касовий чек на апаратному РРО та/або програмному РРО означає вручити покупцю його паперову форму та/або надіслати фіскальний касовий чек в електронній формі на абонентський номер або адресу електронної пошти покупця (споживача).

Інформація ІІ

Податкова інформує: Щодо особливостей реєстрації повернення товарів, непроданих у зв’язку з неявкою покупця

Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, реєстрація продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією. 

Розрахунковий документ на повну суму проведеної операції, створений у паперовій та/або електронній формі, надається особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї. Розрахункова операція вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяги введені в режимі реєстрації. 

Таким чином, у випадку не отримання або відмови від товару покупцем, при відправці їх за допомогою служб доставки достатньо в режимі реєстрації провести операцію повернення товарів на підставі квитанції від служби доставки про повернення відправлення та чеку РРО/ПРРО, в яких такі товари ідентифіковані.

Наголошуємо, що обов’язком саме продавця товарів є організація надання інформації щодо підтвердження повернення товарів без їх продажу від служби доставки. 

Жодних актів на повернення коштів складати не потрібно, так як такі акти складаються лише у випадках повернення коштів покупцю, а сума повернення перевищує 100 гривень. 

Інформація ІІІ

Податкова інформує: Щодо особливостей відображення назви товару в розрахункових документах РРО/ПРРО

З 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» були внесені зміни в пункт 2 статті 3 Закону від 06.07.1995 № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) щодо спрощення фіскального чеку. Зазначений пункт було доповнено абзацом другим:

Фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Завдяки зазначеним змінам чітко визначені категорії продавців при продажу товару або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.

Водночас до ДПС почали звертатись платники податків з проханням роз’яснити:

Як має виглядати такий спрощений чек?

Як зазначати правильно групу товарів?

Де брати її назву, якщо виникають сумніви?

У зв’язку з цим надаємо в межах компетенції відповіді на ці питання.

Відповідь: при зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності віднесення певних товарів до певних груп рекомендуємо використовувати Державний класифікатор продукції та послуг (Наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457) в редакції Наказу Міністерства економіки від 16.02.2017 № 211 та зазначати товар (послугу), який класифікується за назвою «Групи» замість відображення конкретної позиції.

Така можливість встановлена прямою нормою Закону № 265 та не потребує створення нової форми фіскального касового чеку.

При цьому форма такого фіскального касового чека визначена в додатку 1 до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2016 № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.

При зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, який класифікується за назвою «Групи», замість відображення конкретної позиції можна, наприклад, зазначати:

- «постільна білизна» замість «наволочка», «простирадло», «ковдра» і т.д.;

- «випічка» замість «пиріжок з маковою начинкою», «пиріжок з вишнею», «пиріжок з повидлом» і т. д.;

- «напої» замість «лимонад», «сітро», «дюшес», «тархун» і т. д.

Приблизно 30% людей у світі віком старше 65 років страждає від інвалідизуючої втрати слуху. Водночас проблеми зі слухом можуть також виникати  через ускладнення під час пологів або вагітності (асфіксія при народженні, низька маса тіла дитини, ранні або передчасні пологи, неонатальна жовтяниця). Наприклад, у малюка можуть виникнути проблеми зі слухом, якщо жінка під час вагітності хворіла на краснуху, сифіліс та деякі інші інфекційні захворювання. Також прийом ототоксичних лікарських засобів вагітною жінкою або дітьми грудного віку може призвести до вад слуху.

 sl

Підвищений ризик порушення слуху мають люди старші за 50 років, а також люди,  що працюють в шумних місцях, слухають музику на високій гучності протягом тривалого періоду часу, хворіють на хронічний отит. 

Втрата слуху може бути легкою, помірною, важкою та глибокою. Найважчою формою втрати слуху є глухота. Проблеми зі слухом можуть розвиватися як в одному, так і в обох вухах. Звуки різної гучності оточують нас постійно, але не всі з них корисні для вух. Якщо рівень звукового тиску перевищує 85 лБ, це може нашкодити слуховій системі людини. Доведено, що людині можна знаходитися у гучному середовищі не більше 15 хвилин. Але іноді просто неможливо уникнути звукового навантаження. Наприклад, водіям під час інтенсивного руху на дорозі, працівникам нічних клубів та різних виробництв.

До профілактики вад зі слухом відносяться: рання діагностика вад слуху у новонароджених дітей, які належать до групи високого ризику та дотримання правил гігієни, рання діагностика та лікування інфекційних захворювань,  що можуть призвести до проблем зі слухом.

Що робити, аби зберегти слух? 5 порад допоможуть Вам зберегти слух до глибокої старості:

1.      Уникайте місць з високим рівнем шуму.

2.      Не слухайте музику в навушниках на максимальній гучності.

3.      Робіть щеплення від грипу, кору та інших захворювань, що дають ускладнення на слух.

4.      Використовуйте засоби захисту слуху.

5.      Перевіряйте свій слух та дотримуйтесь гігієни вух.

Коли ви потрапляєте у надто гучне середовище, а під рукою нема берушів або інших захисних засобів -- просто закрийте вуха руками. Чому це треба зробити? Справа у тому, що при навантаженні 80-110 дБ барабанна перетинка не здатна довго витримувати тиск – вона може розірватися. Також від цієї гучності гинуть волоскові клітини внутрішнього вуха, які не відновлюються. Через це в людини псується слух.

Перевіряйте свій слух. Будь-яку проблему зі здоров’ям краще лікувати завчасно, ніж тоді, коли вона набула значних проявів.

ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України»

Страви з грибів — традиційний продукт у раціоні харчування мешканців багатьох регіонів України. На території нашої країни росте майже 2000видів шапинкових грибів, до 500 з них вважають їстівними. Найчастіше гриби використовують як приправи до страв або ж у консервованому вигляді.

 gr

Гриби є доволі специфічним продуктом, що містить значну кількість азотистих речовин, зокрема білків, а також жирів, вуглеводів, деякі вітаміни (В1, РР), мінеральні речовини (зокрема фосфор). Клітковина хітин, що входить до їхнього складу, майже не перетравлюється у шлунково-кишковому тракті, тому гриби вважають «важкою» їжею.

Отруйні гриби   містять небезпеку для здоров’я та життя. Щороку в нашій країні жертвами «тихого полювання» стають десятки людей. У нинішньому році на Житомирщині зафіксовано один смертельний випадок від отруєння грибами – померла 57-річна жінка з Овруцької громади.


Як не отруїтися грибами: 10 простих правил безпеки

1. Уважно оглядайте гриби: звертайте увагу на колір капелюшка, губки, ніжки.
2. Збирайте лише добре знайомі вам гриби. За найменшого сумніву одразу викиньте гриб, не залишайте його поряд з іншими.
3. Не беріть занадто молоді чи старі гриби – їх легко переплутати з отруйними.
4. Не збирайте гриби поблизу трас, промислових підприємств, забруднених територій: гриби вбирають в себе отруйні речовини, зокрема важкі метали.

5. Не збирайте гриби в посушливу погоду: в цей час гриб пересихає, віддає воду і збільшує концентрацію токсинів.
6. Не куштуйте сирі гриби.

7. Вдома ще раз ретельно перевірте гриби: всі сумнівні треба викинути.
8. Готуйте гриби протягом першої доби після збирання.
9. У випадку отруєння, у жодному разі не займайтеся самолікуванням – це небезпечно для життя!

10. Вживати гриби не рекомендовано вагітним, жінкам, які годують грудьми, та літнім людям. Не варто годувати грибами чи стравами з них дітей до 12 років.

Якщо все ж отруїлися грибами, правила першої допомоги наступні:

терміново телефонуйте до швидкої - 103;

прийміть сорбент;

промийте шлунок водою;

дотримуйтеся постільного режиму;

пийте багато води та прохолодного чаю.

Не експериментуйте з видами грибів, які вам здаються абсолютно їстівними, бо це можуть бути навіть досить небезпечні умовно їстівні гриби!


Відділ епідеміологічного нагляду (спостереження) та профілактики неінфекційних захворювань ДУ «Житомирський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України»